woensdag 27 januari 2010

lekker lekker lekker

Gisterenavond heb ik nog eens "gewonnen brood" of "verloren brood" of "pain perdu" of "wentelteefjes" gemaakt. Ik had nog zo veel oud brood liggen en ik dacht... gewonnen brood, da's lang geleden... en mmmmmmmmmmmm het heeft gesmaakt.

Ingrediënten (4 personen)
◦Sneetjes wit brood (liefst oud)
◦2 eieren
◦2 dl melk
◦50 g suiker
◦bakboter

Klaar te maken
1.Kluts de eieren in de melk samen met de suiker tot een homogene massa.
2.Drenk de sneetjes brood erin.
3.Bak de sneetjes in de bakboter goudbruin.
Lekker met kandijsiroop, confituur, suiker...

4 opmerkingen:

ScrapMartine zei

Mmm ja, dat vinden wij ook heel lekker. En we hebben er zelfs nog een ander woord voor gevonden: boterhampannekoeken!

Mich zei

Mmmmmm, dat is bij mij ook lang geleden. Lekker he !!! Ik eet het altijd met "gele" suiker, dat daar dan zo lekker kan in smelten ...

Atelier Ullizee zei

Mmm, dat lusten mijn jongens ook graag! Ik maak dat wel eens op woensdagmiddag.

Enny zei

Oooh lekker Gwen ! Dat brengt mij op een idee voor vanavond... :))